Het Uitvoeringsplan Parkeren is op basis van een interne analyse van de problematiek per deelgebied van Venlo via een intensief participatietraject middels de parkeerpanels uitgewerkt. Vaststelling is voorzien in de eerste helft van 2023. In lijn met het nieuwe parkeerbeleid, waarin we bezoekers met name willen ontvangen in de geclusterde parkeervoorzieningen, zien we een verschuiving van kortparkeerders 'op straat' naar de parkeergarages. Ten behoeve van de vervanging van parkeerautomaten zijn de voorbereidende werkzaamheden gestart.
In 2022 is gestart met het opstellen van de Nota parkeernormenals toetsingskader voor het beoordelen van de mobiliteitsvraag ten behoeve van omgevingsvergunning nieuwe ruimtelijke ontwikkeling.
In september hebben we aan de burgers gevraagd waar nieuwe laadpalen zouden moeten komen. Bij elke laadpaal worden twee parkeerplekken gereserveerd voor elektrische voertuigen. Mede op basis van de reacties worden 115 laadpalen verspreid over de gemeente geplaatst.
Op basis van het ambitiedocument Fiets is gestart met de uitvoering van 'laaghangend fruit'. We hebben de fietspaden bij de Roermondsepoort, de Blerickse 'Berenkuil' en de (hiervoor beschreven) Kaldenkerkerweg in Tegelen aangepast. Daarnaast zijn de voorbereidende werkzaamheden gestart voor het verbreden van het fietspad Tegelseweg en van de fietsdoorsteek Burg. Gommansstraat–St.Willebrordstraat, het verbeteren van de oversteek Newtonweg–Voltaweg en het opwaarderen van het voetpad tussen Eindhovenseweg en Venrayseweg tot fietspad. De Fietsersbond Venlo is betrokken bij deze maatregelen. Het Uitvoeringsplan Fiets is in concept gereed en wordt begin 2023 aan het College aangeboden ter vaststelling.
Voor het Uitvoeringsplan Verkeersveiligheidis een risicoanalyse voor de gemeente Venlo opgesteld. In de risicoanalyse is aangegeven wat de belangrijkste risicosituaties en gedragingen zijn. Momenteel wordt, op basis van de risicoanalyse en aangevuld met een gemeentelijke inbreng, een uitvoeringsagenda inclusief prioritering opgesteld. Deze uitvoeringsagenda is input voor het Ontwikkelend beheer (zie programmalijn Omgeving). Vanaf de 2de helft 2022 is het nieuwe Meldingen systeem Openbare Ruimte operationeel, en zijn er 655 Meldingen Openbare Ruimte met betrekking tot verkeerssituaties afgehandeld waarbij aanpassingen zijn uitgevoerd op de belangrijkste locaties. Hierdoor zijn verkeersonveilige situaties aangepakt en is er een prettigere leefomgeving gerealiseerd voor onze inwoners.
Deze pagina is gebouwd op 05/10/2023 10:49:57 met de export van 05/10/2023 10:17:59